Fredag

Hej.. gårdagen blev inte alls vad jag hade tänkt mig. Min älskade ängel till lillasyster tog bussen hit till mig bara för att hon hörde att något var på tok. Var heltkonstig i kroppen, det stack i hela kroppen, benen och fötterna kändes jätte tunga, jag var alldeles borta i huvudet, yr, skakis, hade tappat känseln i tungan och gommen plus att jag hade svårt att andas. Var så himla läskigt, fick panik och började grina och allt. Lillsyrran ringde 112 och då fick jag prata med en karl som var hur förstående som helst och hjälpte mig igenom det hela, han förklarade också att det var en panikångest attack jag fått och att jag skulle försöka ta det så lugnt som möjligt och fokusera på att andas. Han sa också att jag skulle ringa till vårdcentralen för en tid idag så jag får hjälp för min panikångest och ta lite fler diabetes prover. Så jag ringde idag och fick prata med ännu en förstående läkare som gav mig några fler tips på vad jag kunde göra samtidigt som han förklarade att jag inte behöver vara rädd, att det inte är något farligt alls och att han lovar mig att inget kommer att hända mig. Han sa också att eftersom att jag gjort en utredning på pyskiatrin och har en kontaktperson där att jag skulle ringa dom och få en tid hos en läkare där som kunde hjälpa mig, så det gjorde jag. En läkare från psykiatrin ringde upp mig och gav mig en tid på måndag klockan 13. Förmodligen kommer jag att få ta medicin mot detta men det vill jag nästan göra denna gång också, för detta var inte roligt alltså, bland de värsta jag nånsin upplevt :/
 
Har känt av det idag också, men blev aldrig lika illa som igår vilket verkligen glädjer mig! Usch. Slänger i en bild på mig från igår :)
 
 
Lillsyrran har varit här sen hon slutade skolan idag runt 13. Bara för att jag känt av panikångest idag igen, så hon har varit här med mig och stöttat mig genom hela dagen. Hon åkte hem vid 21 ikväll, Kajsa ringde en sväng ikväll också, var trevligt :). Så nu är jag själv igen, kollar på geordie shore och myser i soffan :) ska väl lägga mig om ett tag! Imorrn ska jag umgås med min fina Maria och hennes söta lilla Theo :) ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jaa. Det är riktigt skönt! Kan erkänna att jag många gånger inte trott att det skulle gå så bra faktiskt.
Visst är det!!? Längtar så tills hon ska ha det. :)
Usch. Jobbiga dagar du verkar haft! :( Hoppas du slipper fler attacker!
Och en sak till, vart kollar man dom programmen? Kikade efter som idag men kammade hem noll. Hehe.

2013-02-08 23:52:38
URL: http://Eembla.blogg.se
Postat av: elinor

ååh fy vad hemskt! :o hoppas dun slipper det där en gång till :( kram <3

2013-02-09 11:05:16
URL: http://rockabillyrules.blogg.se
Postat av: Maddiie

Usch vad jobbigt men skönt att du fick prata med en sådan bra sjukvårdare. Och bra att du fick en läkartid så snabbt. Hoppas verkligen att du inte får några med sådan där stora panikångest attack.

2013-02-09 11:29:36
URL: http://maddiie.blogg.se
Postat av: Rockabilly Pinup Girl

Åh gumman hoppas det är bra med dig! <3

Sv: tack gumman, jag tycker om att laga mat så blir lätt så ^^ den gick sådär, jag kan förklara på fb eller nåt sen <3

2013-02-09 11:56:15
URL: http://hotrodgirl.blogg.se
Postat av: Maddiie

Har lite frågor till dig på min blogg, hoppas du vill svara på de :) Kram

http://maddiie.blogg.se/2013/february/30-onodiga-nodvandiga-fragor.html

2013-02-09 15:15:57
URL: http://maddiie.blogg.se
Postat av: Malin

usch vad otäckt men hoppas att det håller sig bra nu! att du får något mot det så de kanske inte blir desamma igen :( fin bild på dig :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: