Dag 4 - Kärlek för mig är

Oj, blir några inlägg här idag märker jag ;) inte haft någon tid för att blogga! Men nu så :) 3 punkter får ni alltså idag av denna lista!
 
Kärlek för mig är min familj, mat, den fina naturen, skratt, fina vänner, djuren, bus, allt som gör en lite extra glad. Så kärlek för mig kan vara väldigt mycket. Man ska vara glad för det lilla :)
 
Kärlek för mig i ett förhållande är dom små sakerna, en viktig sak är att man ska kunna skratta tillsammans och att kunna va sig själv. Att man finns där för varandra och stöttar varandra så gott det går genom allt. Att visa känslor.
 
 
 
 
 
Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 - Min familj
Dag 3 - Jag om 10 år
Dag 4 - Kärlek för mig är
Dag 5 - Min dag
Dag 6 - Min bästa vän
Dag 7 - Min tro
Dag 8 - Mina syskon
Dag 9 - I min handväska
Dag 10 - Den här veckan
Dag 11 - Mina drömmar
Dag 12 - Mitt favoritminne
Dag 13 - Detta ångrar jag
Dag 14 - Detta upprör mig
Dag 15 - Detta får mig att må bra
Dag 16 - Detta får mig att gråta
Dag 17 - Saker som jag älskar
Dag 18 - Mina rädslor
Dag 19 - Min favoritplats
Dag 20 - Detta saknar jag
Dag 21 - Ett barndomsminne

Dag 3 - Jag om 10 år

Om 10 år hoppas jag på att jag har min egna familj och bor i ett stort rött hus med vita knutar. Djurälskare som jag är vill jag både ha katt och hund. Ett stort garage med både bilar och hojar. Ett bra jobb där jag trivs med trevliga kollegor. Med fler tatueringar på min kropp! Vart jag än befinner mig om 10 år så vill jag bara en enda sak - vara lycklig.
 
 
Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 - Min familj
Dag 3 - Jag om 10 år
Dag 4 - Kärlek för mig är
Dag 5 - Min dag
Dag 6 - Min bästa vän
Dag 7 - Min tro
Dag 8 - Mina syskon
Dag 9 - I min handväska
Dag 10 - Den här veckan
Dag 11 - Mina drömmar
Dag 12 - Mitt favoritminne
Dag 13 - Detta ångrar jag
Dag 14 - Detta upprör mig
Dag 15 - Detta får mig att må bra
Dag 16 - Detta får mig att gråta
Dag 17 - Saker som jag älskar
Dag 18 - Mina rädslor
Dag 19 - Min favoritplats
Dag 20 - Detta saknar jag
Dag 21 - Ett barndomsminne
 

Tisdag

Hej allihopa! Vaknade idag med extrem halsont, är rätt svullen i halsen och illröd, tror jag åkt på en halsfluss faktiskt. Men är ju ingen idé att ringa förrns imorrn då jag inte vet om det kommer att gå över. När jag var mindre hade jag jätte mycket halsfluss och öroninflamation. Nu var det några år sen sist.
 
Pratade nyss med lillsyrran i telefon och nu har vi bestämt att jag ska slagga hos henne inatt, hon kommer snart hit, sen ska vi dra ner på mora och köpa grillad kyckling, biffnudlar och glass :). Läste på 1177 om vad man kan göra för att lindra sin halsfluss och då stod det att man kan dricka antingen kallt eller varmt (det man tycker känns bäst själv såklart) och äta glass och yoghurt. Ska även prova med någon ipren senare. Glass brukar jag nästan jämt äta när jag är sjuk, funkar toppen tycker jag. Så ikväll blir det massa film och glassätande i lillsyrrans soffa! Inte helt jäkla fel det inte :)
 
Jag älskar dig ♥
 
Nu en snabb dusch och sen försöka få i sig något! Började btw inte med citalopramen idag eftersom att jag är sjuk. Vet inte hur det är att blanda dom med andra tabletter, så väntar iallafall tills imorrn.
 
 

Dag 2 - Min familj ♥

Hade glömt listan, men har feber i kroppen och har knappt orkat sitta vid datorn förrns nu. Men bättre sent än aldrig, eller hur?! ;) Nu så!
 
Min mamma heter Lena, jag brukar beskriva henne som liten och tuff då jag tycker att det passar riktigt klockrent in på henne. Hon är född 1956 och är från rättvik. Hennes mamma och pappa (min mormor och morfar) är båda från finland från början, mormor Eufemia och morfar Emil, morfar gick bort år 2011 efter 13 hjärtinfarkter och min mormor är den roligaste, häftigaste mormor jag nånsin kunnat önska mig. Mamma fick diabetes vid 6 års ålder och hamnade i koma, efter det har hon alltid fått sprutor. Hon har två syskon (min moster och min morbror) , Monica och Leif, Mona bor i sthlm och Leif i Mora. Mona har två barn (mina kusiner), Rickard och Jessica. Leif har 3 barn, tvillingarna Pernilla och Angelica och sonen Andreas. Mamma älskar auktioner och hemma har hon inrett med äldre viktorianska möbler och massor av attiraljer! Ser nästan lite slottsliknande ut :) Mamma bor i hus tillsammans med sambon Anders.
 
Pappa heter Per och är från skattungbyn, född 1961. Pappa är snäll och omtänksam, borde dock bry sig lite mer om sig själv. Hans föräldrar (min farmor och min farfar), Alice och Lennart tänker jag väldigt ofta på, jag ser dom som mina änglar. Pappa berättade för mig att jag alltid när jag var liten innan vi skulle åka ifrån farmor så kramade jag henne och talade om för henne att jag älskar henne, att hon alltid blev så glad :). Pappa har ett syskon (min faster Ingegerd) som är 16 år äldre än honom, en sådan otroligt fin och genomsnäll människa. Faster har 3 barn (mina kusiner), Mats, Marita och Micke. :) Pappa älskar att vara ute i naturen, jaga älg och fiska är stora intressen, han gillar även äldre bilar, en gång i tiden ägde han en snygg röd buick, jag fick dock aldrig chansen att åka med i den utanför magen. Pappa bor nu ensam i ett stort hus i skattungbyn.
 
 
Nu till mina syskon, Linda som skulle ha varit min äldsta storasyster dog någon månad gammal. Storasyster Petra är född 1980 och bor här i Mora tillsammans med hennes fästman Dennis och deras två söner Linus och Melvin i ett fint hus. Jag minns när hon och D precis hade träffats, när jag och lillsyrran snappade åt oss kärleksbreven till henne som damp ner i brevlådan och var först att läsa dom :D haha, så gulligt! Jag och Petra har samma mamma, dock inte samma pappa, så vi är väl halvsyskon men jag ser oss som helsyskon ändå :) önskar att det fanns tid till att träffas lite oftare. Petra är en trevlig och omtänksam person. Min lillasyster och jag har både samma mamma och pappa, lillsyrran bor i egen lägenhet här i Mora och är född 1992. Hon är väldigt udda och är väldigt kreativ av sig, älskar att rita/måla, sminka och helt enkelt vara kreativ. Är en väldigt lugn person men har ändå samma sjuka humor som mig. :)
 
♥ Jag älskar min familj mest av allt på denna jord och jag skulle kunna göra precis vad som helst för dom! ♥
 
Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 - Min familj
Dag 4 - Jag om 10 år
Dag 5 - Kärlek för mig är
Dag 6 - Min dag
Dag 7 - Min bästa vän
Dag 8 - Min tro
Dag 9 - Mina syskon
Dag 10 - I min handväska
Dag 11 - Den här veckan
Dag 12 - Mina drömmar
Dag 13 - Mitt favoritminne
Dag 14 - Detta ångrar jag
Dag 15 - Detta upprör mig
Dag 16 - Detta får mig att må bra
Dag 17 - Detta får mig att gråta
Dag 18 - Saker som jag älskar
Dag 19 - Mina rädslor
Dag 20 - Min favoritplats
Dag 21 - Detta saknar jag
Dag 22 - Ett barndomsminne

Måndag

Jag anar att ni väntar på mitt inlägg "dag 2", det kommer upp någon gång under kvällen, jag looovar! Har gått och blivit sjuk så är rätt seg på att sitta vid datorn idag. Ont i hela kroppen, feber och örvärk här! Inte trevligt alls. Var iallafall på psykiatrin idag och fick träffa en läkare, han skrev ut två olika pilleraskar åt mig! Den första heter citalopram och den ska jag ta en gång per dag, den andra heter atarax och den ska jag endast använda mig av vid behov. Får se hur detta kommer att funka på mig nu då! Har inga större förväntningar då jag fått jävliga biverkningar av all medicin jag tidigare använt mig av. Men hoppas verkligen dessa funkar nu då! Börjar med citalopramen imorrn.
 
 
Pappa kom förbi mig och hämtade upp mig idag, vi åkte hem till faster på en fika och sen hem till lillsyrran en sväng. Nu sitter jag hemma och försöker få i mig lite käk, blir väl soffhäng resten av kvällen och halstablett knaprande!
 
 

Dag 1 - Presentation av mig själv

En galen brutta på 23 år från lilla Mora kommun, älskar att jävlas med folk, att leka ännu mer mongo än vad jag redan är, att göra saker på impuls, dricka öl, färga barret, spela tvspel och tatuera mig. Älskar även att sjunga, kolla på film, umgås med familj och vänner och styrketräna. Har dock inte haft gymkort på ett tag nu, men snart så! Just ja, ska även börja med att lära mig pinstriping till sommaren i pappas garage.
 
Intresserar mig mycket kring kost och hälsa. Några av dom drömyrken jag har är väll sjuksköterska, psykolog och personlig tränare. Den 5te mars detta år påbörjar jag min utbildning till undersköterska på komvux.
 
När det kommer till musik så har jag en väldigt bred smak. Älskar dock metal, 50/60tal och rockabilly, men kan ändå lyssna på viss tugg, country och en del svenskt.
 
År 2012 fick jag diagnosen borderline, för er som vill veta vad det innebär (läs här). Så jag kämpar väll 24/7 genom att försöka vara så positiv som möjligt för att utrota mina demoner. Det jag har mest problem med är min extrema stress, oro och hypokondri.
 
 
Undrar ni något? Fråga, jag bits inte! :)
 
Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 - Min familj
Dag 4 - Jag om 10 år
Dag 5 - Kärlek för mig är
Dag 6 - Min dag
Dag 7 - Min bästa vän
Dag 8 - Min tro
Dag 9 - Mina syskon
Dag 10 - I min handväska
Dag 11 - Den här veckan
Dag 12 - Mina drömmar
Dag 13 - Mitt favoritminne
Dag 14 - Detta ångrar jag
Dag 15 - Detta upprör mig
Dag 16 - Detta får mig att må bra
Dag 17 - Detta får mig att gråta
Dag 18 - Saker som jag älskar
Dag 19 - Mina rädslor
Dag 20 - Min favoritplats
Dag 21 - Detta saknar jag
Dag 22 - Ett barndomsminne

Lär känna mig under 21 dagar

Jag tänkte att jag skulle försöka mig på denna listan, första inlägget kommer upp ikväll! :)
 
Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 - Min familj
Dag 4 - Jag om 10 år
Dag 5 - Kärlek för mig är
Dag 6 - Min dag
Dag 7 - Min bästa vän
Dag 8 - Min tro
Dag 9 - Mina syskon
Dag 10 - I min handväska
Dag 11 - Den här veckan
Dag 12 - Mina drömmar
Dag 13 - Mitt favoritminne
Dag 14 - Detta ångrar jag
Dag 15 - Detta upprör mig
Dag 16 - Detta får mig att må bra
Dag 17 - Detta får mig att gråta
Dag 18 - Saker som jag älskar
Dag 19 - Mina rädslor
Dag 20 - Min favoritplats
Dag 21 - Detta saknar jag
Dag 22 - Ett barndomsminne
 

30 frågor

Blev utmanad av Maddie att svara på dessa 30 frågor, så tar och gör det nu då :)
 
1. Vad heter du? Mikaela
2. Vem fick du dessa frågor av? Maddie
3. Hur gammal är du? Blir 24 i september (född 89)
4. Är du romantisk? Haha ja det kan man lugnt säga att jag är!
5. Hur lång är du? ca 155cm (koooortis)
6. Vilken ögonfärg har du? Blå/gröna
7. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
8. Vilka städer har du bott i? Alltid bott här i lilla Mora kommun.
9. Tycker du om kaffe? Latte!
10. Tycker du om att mysa/kela? Absolut!
11. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och liiiite finska
12. Har du någonsin åkt ambulans? En gång
13. Vad har du för ringsignal? Slipknot - Psychosocial
14. Vad har du för bakgrundsbild på mobilen? Just nu pryder en rockabilly snubbe den, dock ingen jag vet vem det är. ;)
15. Kan du byta olja på bilen? Yes
16. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Har inget körkort.
17. Vad är det bästa som hänt dig? Ärligt talat så vet jag faktiskt inte, detta var den svåraste frågan hittills. Har ju hänt mycket bra, samtidigt som jag gått igenom mycket dåligt också. Så jag kan faktiskt inte svara på den här frågan, alltså lämnar jag även nästa fråga blank.
18. Vad är det värsta som hänt dig?
19. Har du varit med i tidningen? Någon gång när jag var liten :p minns det knappt!
20. Har du någon piercing? Min monroe i läppen och mina töjda öron. Haft i naveln också men fick lov att ta ur den.
21. Civilstånd? Singel
22. Hur bor du? I en mysig 1a på noreberg i Mora.
23. Vilket är ditt drömjobb? Sjuksköterska eller psykolog.
24. Vad har du haft för husdjur? Haft marsvin när jag var liten, gerbiler och katter!
25. Vad arbetar du med idag? Börjar plugga till undersköterska i Mars. Inget jobb än så länge!
26. Kan du åka slalom? Har aldrig provat
27. Vad har du för utbildning? Ingen än så länge
28. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina fötter och händer.
29. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Hatar mina höftben :p
30. Vem vill du ska svara på dessa frågor? Dom som vill. :)

Fredag

Hej.. gårdagen blev inte alls vad jag hade tänkt mig. Min älskade ängel till lillasyster tog bussen hit till mig bara för att hon hörde att något var på tok. Var heltkonstig i kroppen, det stack i hela kroppen, benen och fötterna kändes jätte tunga, jag var alldeles borta i huvudet, yr, skakis, hade tappat känseln i tungan och gommen plus att jag hade svårt att andas. Var så himla läskigt, fick panik och började grina och allt. Lillsyrran ringde 112 och då fick jag prata med en karl som var hur förstående som helst och hjälpte mig igenom det hela, han förklarade också att det var en panikångest attack jag fått och att jag skulle försöka ta det så lugnt som möjligt och fokusera på att andas. Han sa också att jag skulle ringa till vårdcentralen för en tid idag så jag får hjälp för min panikångest och ta lite fler diabetes prover. Så jag ringde idag och fick prata med ännu en förstående läkare som gav mig några fler tips på vad jag kunde göra samtidigt som han förklarade att jag inte behöver vara rädd, att det inte är något farligt alls och att han lovar mig att inget kommer att hända mig. Han sa också att eftersom att jag gjort en utredning på pyskiatrin och har en kontaktperson där att jag skulle ringa dom och få en tid hos en läkare där som kunde hjälpa mig, så det gjorde jag. En läkare från psykiatrin ringde upp mig och gav mig en tid på måndag klockan 13. Förmodligen kommer jag att få ta medicin mot detta men det vill jag nästan göra denna gång också, för detta var inte roligt alltså, bland de värsta jag nånsin upplevt :/
 
Har känt av det idag också, men blev aldrig lika illa som igår vilket verkligen glädjer mig! Usch. Slänger i en bild på mig från igår :)
 
 
Lillsyrran har varit här sen hon slutade skolan idag runt 13. Bara för att jag känt av panikångest idag igen, så hon har varit här med mig och stöttat mig genom hela dagen. Hon åkte hem vid 21 ikväll, Kajsa ringde en sväng ikväll också, var trevligt :). Så nu är jag själv igen, kollar på geordie shore och myser i soffan :) ska väl lägga mig om ett tag! Imorrn ska jag umgås med min fina Maria och hennes söta lilla Theo :) ♥
 
 

Onsdag

Hej! Blev ingen uppdatering igår pga att jag var hemma hos lillsyrran och hennes dator går det verkligen inte att sitta på nätet på, såå sjukt trög, tror hon lär köpa en ny så fort som möjligt faktiskt. Gårdagen började bra, var superglad ända tills jag kom hem och skulle bära ner all min tvätt i tvättstugan (sjukt tungt) och när jag väl kommer ner så hade jag tydligen ingen tid förrns idag, så jag bar upp skiten igen. Smart som jag var bar jag tvätten på min högra axel och eftersom att den vägde hur mycket som helst så har jag fortfarande idag sjukt ont i nacken och upp i huvudet, ner i axlarna och ut i armarna, tappade nästan hörseln helt på höger öra också, men nu har det blivit lite bättre iallafall. Har ju jätte problem med rygg/axlar/nacke och öron annars och nu blev det såhär pga att jag är såå sjukt envis, haha så störande :) men det går väll över! Avslutade gårdagen med en bra bio och en promenix hem till lillsyrran iallafall, var super mysigt! Gangster Squad var ju jättebra :) gillaren skarpt!
 
 
 
 
Idag har jag skickat iväg en ansökan som sommar vikarie till mora kommun iallafall, var sjukt krångligt för den delen då jag fick lov att sitta och printscreena bit för bit och fixa till i paint då bladen inte gick att spara på datorn. Gud så arg jag var ett tag, men nu är det gjort iallafall. Nu äre tvätta som gäller mellan 16-20, och idag tar jag inte med mig all tvätt på en gång ;) springa ner nu!
 
 

Måndag

Varit hemma nästan hela dagen. Tills ikväll då jag mötte Maria, vi gick en sväng till biltema, ö&b och dollarstore en sväng. Köpte bla ett häfte som jag ska ha när jag börjar plugga i mars. Ååh så jag längtar! :) Äntligen får jag också göra något. Så himla trist att sitta hemma hela dagarna :/ . Hoppas på att få jobba i sommar också :)
 
I veckan händer det inte så mycket alls. Imorgon ska jag på möte och sen vara hemma och tvätta hela dagen mellan 16-20. På onsdag ska jag förmodligen vara på min arbetsträning och sen ska jag på bio med lillsyrran, blir gangster squad :D. På torsdag ska jag nog också arbetsträna ett tag och sedan träffa denna fina brutta på en fika :). I helgen har jag faktiskt ingen aning om vad som händer, men det märks la :)
 
Är sjukt sugen på att färga håret rött igen! Gaah. What to do?

Söndag

God kvällis allihopa! :) Jag och lillsyrran kom till Mora igen runt klockan 18.30, då kom mamma och hämtade oss på busstationen. Åkte och handlade lite, har hunnit städa upp i köket här hemma, tog tag i det ikväll då mamma hade en mikro med sig till mig. Min älskade lillasyster diskade min disk medans jag torkade av bordet, köksbänken, spisen och alla saker. M var även hit med resten av mina saker ikväll, kändes skumt att träffa honom men blev ändå glad av att se han, var trevligt. Kändes bra att träffa honom en sväng och prata lite, så skönt att veta att vi tycker och tänker likadant båda två :)
 
Ikväll myser jag och lillsyrran i soffan med popcorn :) ska strax fixa naglarna och sen blir det nog friday the 13th part 9, om vi hinner få ner den innan vi ska sova, men det tror jag nog :) myyys! Vad skulle jag göra utan dig min älskade lillasyster? Du är min stjärna ♥
 
Fick äntligen med mig wheels tidningen hem från affärn idag, hairspray fick också följa med :)
 

Crazy and happy!


Saturday

Haft en helmysig dag hos pappa. Började dagen med en god frukost och sedan åkte vi en snabbis till skattunge handel för att köpa oss lite götta till kvällen :) jag och lillsyrran lagade pannbiffar till middag och under kvällen bakade vi chokladbollar som vi sedan rullade i krossade digestivekex (fanns inget annat hemma, man tager vad man haver). Våran kusin Mats kom hit och fikade med oss ikväll, supertrevligt! :) Älskar att umgås med familj och släkt, mysigaste jag vet. ♥ Humöret har varit på topp hela dagen!
 
 
 
 
 
Hoppas ni haft en fin helg :)

Rockabilly man ♥

 
 
 
 
 
 
 
 

Fredag

Hejsan allihopa :) har haft en riktigt trevlig dag & kväll måste jag säga! Även om vi inte gjort sådär jätte mycket. Jag och lillsyrran skulle ju ta bussen till pappa, men hoppade av hos faster i orsa istället. När pappa kom dit så tog vi en fika tillsammans och pratade. Efter det åkte vi och handlade och sen hem till pappsen. Har roat mig själv med att ta egobilder, prata med folk på facebook, kolla total blackout klipp på youtube och sjunga. Nu dricker jag lite ur min dr pepper och snart blir det en film med lillsyrran innan vi ska sova, vilken film det blir har vi inte bestämt oss för än.. båda är dock mest sugna på en skräckfilm.
 
En bild på mig tidigare idag hemma hos mig :)